суббота, 17 декабря 2011 г.

Про прихід Івана Хрестителя

Лк. 1: 5 — 25

Був за днів Ірода, царя іудейського, священик, Захарія на ім'я, з черги Авієвого, та дружина його з роду Ааронового, Єлисавета на ім'я. Вони обоє були праведні перед Богом, виконуючи всі заповіді і постанови Господні бездоганно. Вони були бездітні, бо Єлисавета була неплідна, і обоє були вже похилого віку. Одного разу, коли він служив перед Богом по порядку своєї черги, за звичаєм священства, по жеребу випало йому ввійти в храм Господній і покадити. А безліч народу молилась надворі під час кадіння. І тоді з'явився йому ангел Господній, ставши праворуч жертовника кадильного. Коли Захарія побачив його, то стривожився і страх напав на нього. Але ангел сказав йому: «Не бійся, Захаріє, бо молитва твоя почута, і дружина твоя Єлисавета породить тобі сина, і ти назвеш його Іоанн. І буде тобі радість і втіха, і багато хто буде радіти в зв'язку з його народженням. Бо він буде великий в очах Господа; не буде пити ні вина, ні п'янкого напою; і сповниться Духом Святим з утроби матері своєї. І багато синів Ізраїлевих він наверне до Господа, Бога їхнього. І він буде йти перед Ним в дусі і силі Іллі, щоб привернути серця батьків до дітей, і непокірних до мудрості справедливих, щоб приготувати людей до приходу Господа». А Захарія сказав ангелові: «Але це неможливо. Адже я старий, і дружина моя похилого віку». Ангел сказав йому у відповідь: «Я Гавриїл, котрий стою перед Господом; і я посланий, щоб говорити з тобою і звістити тобі цю добру новину. І ось ти замовкнеш і не зможеш говорити, аж до дня, коли це станеться, бо ти не повірив словам моїм, які збудуться свого часу». А люди чекали Захарію і дивувались, що він так забарився в храмі. А коли він вийшов, не міг говорити до них, і вони зрозуміли, що він бачив видіння у храмі; і він пояснював їм знаками і залишився німий. А коли дні його служіння закінчились, він повернувся до свого дому. І після того його дружина Єлисавета зачала, і вона таїлася з цим п'ять місяців, кажучи: «Так Господь вчинив мені в ці дні, коли Він зглянувся на мене, щоб зняти з мене сором перед людьми».
Благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа Ісуса Христа!” Сьогоднішній молитовний роздум засновується на Євангелії від Луки розділ 1 вірші з 5 по 25, де Євангеліст Лука розповідає нам історію про одного священика на ім'я Захарій, у якого була його дружина на ім'я Єлисавета, яка була неплідна і у них не було дітей. Тому Єлисавета, розраховуючи на Божу милість, молиться з вірою до Бога, аби Він дав їй дітей. Господь не зостається байдужим до Єлисавети і вислуховує її молитву. А в той час приходить Захарій в храм, щоб провести службу Божу, бо настала його черга. В храмі, поки Захарій проводив кадіння, з'являється йому Ангел на правому боці кадільного жертовника. Захарій не очікував, що в храмі йому з'являється Ангел Божий, тому він дуже сильно налякався. Ангел говорить Захарію, аби той не боявся, але вірив його словам, в яких говориться: “Не бійся, бо Господь почув молитву твоєї дружини Єлисавети і вона зачне і породить тобі сина і даси йому ймення Іван”. Проблемою Захарія являється гріх, який полягає в його невірстві до Бога, невірстві до слів Ангела, якого Бог послав, аби звістити Захарію Добру Звістку про те, що молитва Єлисавети була почута Господом Богом. Невірство Захарія полягає в тих словах, які він сам казав в 18 вірші: “Це не можливо, із чого я пізнаю це? Я ж старий, та й дружина моя вже похилого віку...”. В Писанні говориться що той, хто вірує в Божі слова обітниці засудженим не буде, але той, хто не вірить в Бога і в Божі слова обітниці, той вже являється засудженим, тому що не повірив в Ім'я Боже. Ангел каже Захарію наступні слова: “через те що ти не повірив оцим словам, які я тобі я сказав, ти не будеш говорити певний час, доки Єлисавета не зачне і породить тобі сина”. Коли Захарій вийшов із храму, то він не міг взагалі говорити, і люди, які молились у дворі храму спочатку не зрозуміли, чому Іван довгий час не виходив з храму, і коли вийшовши до людей, він не міг говорити, і тоді люди зрозуміли, що Захарій бачив в храмі видіння від Бога. Захарій намагався якось пояснити що з ним трапилося із допомогою жестів і знаків. І після того, як у Захарія закінчились дні його служби в храмі, він повернувся додому, і ось після всіх тих днів, його дружина Єлисавета зачала і таїлася п'ять місяців і казала: “Так вчинив мені Господь і зглянувся наді мною, щоб зняти мою наругу між людьми”. Іван, про якого Лука нам розповідає, є Предтечею. Він буде йти перед тим, як з'явиться Ісус Христос, щоб хреститися від нього. Як говорить Господь в Євангелії від Луки через святого Євангеліста Луку: “Голос того, хто кличе: У пустині готуйте дорогу для Господа, рівняйте стежки Йому! Нехай кожна долина наповниться, гора ж кожна та пригорок знизиться, що нерівне, нехай випростовується, а дороги вибоїсті стануть гладенькі, і кожна людина побачить Боже спасіння!”. Іван Хреститель є той пророк Ілля, котрого Господь обіцяв послати Ізраїльському народу для того, щоб він проповідував покаяння всім людям для прощення гріхів і для того щоб всі люди відвернулись від всякого зла і навернулись до Бога на шлях спасіння. В книзі пророка Малахії говориться стосовно Івана Хрестителя і про прихід Месії наступне: “Ось Я посилаю Свого Ангола, і він перед обличчям Моїм приготує дорогу. І нагло прибуде до храму Свого Господь, Якого шукаєте ви, і Ангол заповіту, Якого жадаєте. Ось іде Він, говорить Господь Саваот!
(Мал.3:1)”. Перед тим як настане день Господній великий і страшний, Бог пошле пророка Іллю, який говоритиме людям, щоб вони покаялися в своїх гріхах і хрестилися від нього для отримання прощення усіх гріхів. Іван Хреститель був бідним чоловіком. Він одягався в одежу з верблюжого волосу і на ньому був ремінний пояс, питався він сараною і польовим медом. Він проповідував людям і казав: “За мною йде Сильніший від мене, Якому я недостойний, нахилившись, розв'язати ремінець взуття Його. Я хрестив вас у воді, а Він буде хрестити вас Духом Святим”. (Мар.1:7,8).
Таким чином, сьогодні нам потрібно покаятися в наших гріхах і вірувати в Ісуса Христа, нашого Спасителя і Викупителя, який ось-ось гряде, щоби судити людство. Отож, віруйте в Господа Ісуса Христа і будете спасені. Як написано в Євангелії від Івана: “Так бо Бог полюбив світ, що Сина Свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в Нього, мав життя вічне” (Ів. 3:16).
Благодать вам і спокій від Бога Отця і Господа нашого Ісуса Христа! Амінь.

Комментариев нет:

Отправить комментарий